Revyernes kommentarer

Det var vist ik'så ring'..

Her vil du kunne læse forskellige mails, som vi har modtaget omkring DM i REVY.

 

   
 
 

På Faaborgs Revyens hjemmeside kan man læse følgende:

I weekenden d.7-8-9 september var Faaborg revyen i Juelsminde og forsvarer Faaborgs farver i D.M i revy. Vi havde en fantastisk weekend hvor vi fik mange nye og gode revy venner. Desvære kom vi ikke i finalen lørdag aften men vi fik mange rosende ord med på vejen af flere andre revyer. Samlet vinder blev Tønder revyen med et forrygende nummer om suduko. Et stort tillykke herfra. Et tak skal også lyde til Erik Vestergaard og hans stab i Juelsminde for et godt D.M i Revy. Og endelig skal der lyde en tak til Faaborg revyens sponsorer. Uden dem var vi ikke kommet afsted.

   
 

Rødovre Revye v. Carsten Hede har sendt billeder:

Med nogen forsinkelse sender jeg dig lige en hilsen med tak for sidst fra Rødovre Revy. Det var et forrygende arrangement! Selv om hjemmesiden er fuld af billeder, får du lige en serie fra os.

Så kom Tønder Amatørscene på banen med denne evalureing:

Følgende evaluerende bemærkninger - i stikordsform - er drøftet i bestyrelsen – og sendt til os fra foreningens medlemmer:: 

STOR ros til arrangørerne. Ufatteligt flot løft!!!!! JJJ Der var nogle fantastisk søde hjælpere i Juelsminde!!!!! JJJ Fint at festival’en tog konsekvensen og fyrede konferencieren.K Der skal mere styr på lyd & lys. (Vi ved godt, at lysmanden blev syg i den famøse week-end, så den stakkels scenemester også sku være lysmand) L Der bør kun være 1 stemmeseddel pr. m/k/tilskuer L Der mangler ryglæn på bænkene til publikum, når der skal overvære 2 forestillinger. L Der manglede varme i festtelt og omklædning. L 

Der manglede monitor i omklædning L Det var flot, at tidsplanen kunne overholdes så præcist… J DVD af herlighederne? J Vi manglede et fælles spise- og/eller ”madpakketelt” kun til skuespillere….både aht. økonomi men ikke mindst aht. Det sociale Aspekt. Sandwich’er til småsultne? K Skal det være en social festival – eller en kvalitetsfestival? 

Hvis det skal være en social begivenhed, skal alle revyer kunne komme med….

Hvis det skal være en kvalitets ditto, skal numrene stadig nomineres – og udvælges efter kvalitet og ikke efter bredde…… J Hjælpe-instruktør bør ikke også være dommer. Men ingen kritik af hendes arbejde, - hun gjorde det godt! J Hvor er DATS i denne sammenhæng? L Det må være op Til Juelsminde om det bliver hvert eller hvert andet år. Men sjov idé, at ku vinde en tur til en Norges ditto! J 

J TUSIND TAK for en uforglemmelig oplevelse. Vi glæder os til at se jer – og alle de andre medvirkende, som vi kun lige nåede at ”blive sultne på” J 

Tønder Amatørscene

2007-09-30

BAS-Revyen melder sig også på banen med denne evaluering:

Evaluering af Dansk Revy festival i Juelsminde sept. 2007 

Ros:

Ingen tvivl om, at dette afsnit kommer til at fylde mest! Arrangementet var i sin helhed godt planlagt og velstruktureret.

Det affødte smilende og hjælpsomme mennesker, uanset hvilken rolle man spillede. Aktørerne var nok konkurrenter, men også i samme båd, og der blev givet råd på kryds og tværs.

Idéen med at hjælperne kunne købe aftensmad til halv pris var god. Det var en flot luksus, at drikkevarer var ad libitum for hjælpere. Alle havde vist forventet et bestemt antal billetter pr. person.

Opstillingen af borde til hver forening i teltet var en god ide. Man havde ”sin base”, hvor man altid kunne søge hen.

Rigtig fint med bordet lige ved indgangen, hvor snart sagt alt kunne opdrives: synål, tråd, lim, plaster etc.

Pep-talken før hvert show virkede godt. Folk var ”tændte” og parate til at give den hele armen. 

Ris:

Vi frøs!!

Forslag:

En opslagstavle lige inden for døren, hvor dagenes program, plan over pladsen, informationer om hvor man spiser, evt. plan over Juelsminde by og andet kan hænge. En god, stor rummelig én, hvor alle har lov til at hænge informationer, oplysninger, efterlysninger etc. Op.

Her kunne man også hænge en tilmeldingsliste til blokvognene (ude på pladsen og oppe i byen). De kan med fordel bruges meget mere.

Det ville være fint, hvis der var en storskærm eller en højttaler backstage, hvor man kan følge med i, hvor langt de er på scenen.

Sminkeholdet vil gerne bede om et par kraftige spots til, når sminken lægges.

Munkebo Revy takker og kommer med ros og ris:

Alle har rost organiseringen af et stort arrangement, med timing og faciliteter som mange professionelle arrangører kunne lære noget af. Mulighed for køb af mad, drikkevarer o. lign. var i orden – ja, selv toiletforholdene fungerede perfekt. Vi oplevede en fantastik stemning både for- og bag scenen.

Tak til dig Erik og alle dine hjælpere – det gjorde I bare flot – selv jobbet som konferencier klarede du helt i top. Også en stor tak til teknikken bag scenen for positiv hjælpsomhed og godt humør. 

Vi ved jo alle af erfaring hvor mange ender der skal samles for at få sådan et show op at køre, så der topkarakter til jer (håber I har fået sovet ud, så I er klar til næste år.)

Vi har også samlet lidt konstruktiv kritik

  1. Dommerne bør kun se numrene på scenen og ikke fungere som coach/instruktør. De burde også være fra forskellige landsdele, samt se alle forestillinger.
  2. Ligeledes bør de overhovedet ikke have kontakt med de deltagende revyer. (I f.eks. TV-udsendelsen ”Scenen er din” er der ”vandtætte skodder” mellem dommere og deltagere under prøver/konkurrencen)
  3. Hver revy må max. deltage med 2 numre, som de selv vælger.
  4. Publikum skal ikke have så stor indflydelse på, hvem der kommer i finalen, dog er det fint med en kåring af årets publikumsfavorit. En finaleplads må ikke afhænge af antallet af supportere.

I vores revy gør vi meget ud af, at vælge ny musik netop for at få fat i det unge publikum/deltagere – det bør dommere også være bevidste om, hvis revy-traditionen skal føres videre til de nye generationer. Det er ærgerligt, hvis man kun hænger fast i de gamle/kendte revymelodier.

 

I småtingsafdelingen kan nævnes, at det ville være dejligt med

1. Vand bag scenen til udøverne,

2. Monitor i kunstnerfoyeren, så man her kan følge med i hvad der sker     

     på scenen (det kan gøres for ganske få midler)

3. Tøjstativer til kostumer.

 

Det er altid dejligt at få ny inspiration og møde folk fra andre revyer, der er lige så ”skøre” som os selv. Så vi glæder os allerede til næste år. Håber I har mod på det – endnu en gang TAK for en god weekend!!!!!

Søndersø Amatørteater Gruppe (SAG) har sendt denne herlige mail:

Kære Erik og alle dine medhjælpere.

Tusind tak for en helt fantastisk weekend. Vi er meget imponerede over, hvordan alt klappede. Det lykkedes jer at gennemføre arrangementet "Dansk Revyfestival" professionelt og stramt, men hele tiden med det for øje, at det især drejede sig om, at deltagere og publikum skulle have det godt.

Der blev i den grad taget hånd om skuespillere bag scenen, og vores deltagere sagde, "Vi kom og kendte ingen, men inden weekenden var omme, havde vi en ny familie - en revyfamilie".

Vores skuespillere fik også nogle nye udfordringer, blandt andet at skulle bruge mikrofoner. Det var de ikke helt trygge ved, men I var vældig gode til at hjælpe dem på vej.

I var ligeså gode til at give en fin vejledning i at udnytte scenen - vores lille hjemlige scene er kun 1/3 af jeres.

Der blev også taget godt imod alle vores supportere, som fik en helt forrygende oplevelse.

Det var jo et festfyrværkeri af en finale, der blev sat sammen. Det har i det hele taget været dejligt at blive inspireret og se de andre deltagende revyers ideer, og hvor er der dog mange dygtige amatører!

Vi kunne dog godt tænke os en lidt bedre introduktion til især de numre der er skrevet med udgangspunkt i lokale begivenheder.

Her kunne der måske i programmet være en lille omtale af hvert nummer.

Og som I sikkert allerede har hørt var der ikke tilfredshed med konferencieren til de to semifinaler.

Men det problem blev så heldigvis løst til finalen. Godt gået Erik!

Vi er ligeledes meget imponerede over, at I kan skaffe så mange frivillige og aldeles servicemindede - hjælpere, godt gået.

Vi har en enkelt, god idé til jer, nemlig at der kun udleveres en stemmeseddel pr. armbånd eller indgangsbillet. Vi kan godt se, at der kunne blive noget med den samlede økonomi, men så kunne billetten evt. være de 10 eller 20 kr. dyrere.

Ellers vil vi glæde os til næste gang.

Finn (JØRGENSEN) Nielsen, Haderslev skriver:

Fed Festival.

Hej Erik og alle i andre herlige revyfolk fra nær og fjern.
Lige en lille hilsen her fra JØRGENSEN. Klokken er 11.30 jeg sidder lige og skyller min sidste bajer nedog er i gang med smøg nr.67.her i formiddag. Det ser sku ud til at blive en lang sej dag, med en helvedes masse abstinenser og jeg er ikke i stand til at rulle ned over grænsen efter flere bajere, så jeg tror sku jeg ryger på en flaske VODKA. Ja det er rigtig skidt.
Men så dukker sidste Weekend op i tågerne og samværet mede så mange glade amatører, frivillige hjælpere og et dejligt publikum ja så ser livet sku lidt lysere ud også for JØRGENSEN, men jeg mener at kunne huske i drak lidt rigeligt, jeres ansigter var sku helt utydelige til sidst.Det var en skide flot og velorganiseret revyfestival. Tak for mange STORE REVY oplevelser hen over weekenden, vi ses SKÅL.

 Ellen Reichstein Rasmussen, Munkebo Revyen

"Tak for en forrygende week end - det klarede I bare så flot. Vi nød at være med.Vi sender lokale  avisudklip samt evaluering her fra os inden så længe."

 Sven Wortmann (prins Henri) fra AMBU-revyen Hobro:

"Kære Erik - og alle de venlige revy sjæle omkring dig

TAK i lige måde for en uforglemmelig oplevelse. Fra første sekund følte vi os i den grad velkomne og kammeratskabet bag scenen blev kun bedre gennem hele festivalen. TAK for et fantastisk flot initiativ - det er bestemt værd at gentage. Vi vil gøre rigtig meget for at komme med igen - og er pt. igang med overvejelser om at flytte vor egen revy for netop at kunne deltage i Dansk Revyfestival. Vil vi, senere evaluere - ligeså meget for hyggens skyld! Vi har været i verdenspressen her i Hobro og sender kopi ved lejlighed.

Tak også til dig Erik, for dit gode humør og blændende evne til at bevare optimismen og den gode stemning - også selvom lyset var går (Det kom heldigvis ind igen - havde nok bare gemt sig i køleskabet!!)

Det har været rigtig sjovt og meget opløftende at møde så mange fantastisk dygtige og glade revy folk. Og det er fuldstændig rigtigt som du sagde under lydprøven, før medisterens ankomst: "det er med streg under revy - i amatørrevy! Endnu engang tak og jeg håber vi mødes igen"

 

 Anita Østby fra Norsk Revyfestival:

"Tusen takk for at jeg fikk komme til Dansk revyfestival! Det var kjempehyggelig å få være i Juelsminde igjen. Mange hyggelige revyfolk!! Arrangementet må da være en riktig dansk suksess! De revyfolk jeg fikk snakket med, var veldig godt fornøyd med arrangementet. Håper at dere ikke er altfor slitne, presset på deg har nok vært enormt. Men håper samtidig at du og dine hjelpere arrangerer også til neste år, det tror jeg er viktig! 
Hils så mye til alle hjelpere!" 

 

 

 Sv.Aage Eriksen, Juelsminde: 

"Tillykke med succesen. Godt gået"

Maj-Britt fra Tønder Amatørscene skriver:

"Kære alle I fantastiske revyfestival-arrangører – og alle lækre medvirkende…..Det er godt vi har et skrivende medie…..stemmen er væk…armene slæber langs jorden og øjnene er røde af glædestårer.

TUSIND tak, fordi I har været med til at bringe os I den tilstand…!

Nu ved vi også, hvordan det er at være en ”Jørgensen” - selv om Finn nu heller ikke er så ring’ endda - og vi er nødt til at gøre som magiske Michael i ”Jagtvej 69”. I aften tænker alle på ”Hvem laver sovsen” – (men vi fik heldigvis lært en alternativ opskrift af de talentfulde Ambu’er”). Tilbage er kun at læne sig bagud og nyde ekko’et fra ”Hårdmark Mark Folkekor” og håbe, at de skjønne toner kan overdøve de brummende lattermuskler……

Og så alle de andre numre, der flimrer rundt i underbevidstheden som glade bobler der hele tiden popper op…. TUSIND tak……

Tryllemster Erik, du har et fantastisk team omkring dig……de er guld – også uden ”l’et”!!!!!!

Tak for alle gode kram, dejlige smil og inspirerende samvær….

Erik, - Ja do søj sku do sku ku sku vi sgu å sku ku do ja æ søj sgu do!

Mojn og tak fra ål’ wos fra Tynne" 

Annette Aasted, Hobro har sendt denne mail:

 

"Jeg vil gerne fortælle jer at min familie og jeg selv, var meget glade for det fine show i have fået lavet.Man fik lattermusklerne godt rørt. Jeg vil høre om det er noget der bliver lavet igen til næste år. Er det muligt, at jeg kan få det at vide, da det var et helt tilfælde, at jeg fandt ud af det i år. Det var ved, at der var en lille skrivelse i den lokale avis, at Hobro skulle deltage. Ellers havde vi intet vidst om det. Og så kom de i finalen med alle deres numre. Det viser jo, at vi har nogle gode skribenter og aktører.

Alt var bare perfekt. Men jeg havde et problem. Jeg døjer meget med ryggen, så det var ikke det bedste at skulle sidde på en bænk, og så til alle 3 forestillinger. Det var bare et lille opstød. Vi nød alle 3 forestillinger, og kommer gerne igen.

Go` vind til jer alle, og tak endnu engang. GODT GÅET."

Stefan Kalmer skriver:

"Tak for en velafsluttet revyfestival.Jeg håber hele backstage holdet er kommet sig over de hårde oprydningsstabadser.Jeg skriver, som erfaren skuespiller, forfatter, instruktør og revymand, til dig for at komme med lidt konstruktiv kritik, som I kan drage god nytte af, skulle I ønske at sætte en dansk revyfestival op i 2008.Først det gode, så det dårlige.Jeg synes at initiativet er brand godt. Det har helt sikkert manglet i Danmark, hvor jeg kun har viden omkring lignende tiltag har været gjort på mere regionalt plan (Århus gjorde det bl.a. omkring 2001 - 2002).Derudover var omgivelserne i det gigantiske telt, og den hyggelige Juelsminde, nogle gode rammer.......Hvad der tilgengæld helt uventet skuffede mig var dommerne.Jeg var glad for at I havde valgt at lade dommere bestemmere vinderne, fremfor at publikum skulle bestemme ALLE 19 finalister + de enkelte vindere. Det var godt at publikum havde muligheden for at give en "publikumspris". Men dommernes konservatisme var overraskende og skuffende stor.......Jeg håber at I vil vælge at lade jeres fremragende initiativ blive en platform for udvikling og nytænkning indenfor revyfaget, en sprudlende grukeddel af nye talenter og idéer der kan trække fremtidens publikum og deltagere ind (de unge), fremfor at lade jer stå stille i en tid, hvor publikum og deltagere snart er forsvundet....."

Informationer af personlig art udeladt lige som indlæget er forkortet lidt.

Jonny Schmidt fra Haderslev Revyen:

"TAK Erik, er glad for at have lært dig at kende, stor respekt for professionelt overblik og især din smittende menneskelighed.Vil glæde mig til at lære dig endnu bedre at kende ved en forhåbentlig kommende lejlighedRigtige gode og varme hilsener og tak for et kanon arrangement."

Claus Ringer, Amatørscenen Spilledåsen, Assens:

"Tak for knald godt initiativ og ikke mindst et hamrene godt arrangement i weekenden.

Efter så stort et arrangement trænger I nok til at puste lidt ud, så jeg vil lige sende dig nogle ideer som jeg fik i løbet af lørdagen, hvor jeg selv var tilstede som du jo ved.

Nu da det var første gang synes jeg I gjorde det fantastisk, men med hensyn til antal deltagende numre fra de enkelte revyer, der burde man måske sætte et max. ved 2 – 3, da det vil give en mere retfærdig fordeling når der skal stemmes blandt publikum, og det er her mit andet forslag kommer ind i billedet, man burde måske lave en regel om af hver medvirkende gruppe/revy kun kan have en samlet stemmeseddel, da det på en eller anden måde ellers bliver en konkurrence hvor det er et spørgsmål om at få så mange store numre med som muligt, da det næsten kan give en sikker gevinst med hjem.

Og så kunne det være dejligt med lidt bedre lyd i teltet, og en smule mere lys evt. nogle movinghead, som vil give mulighed for både at lave spot nøjagtig der hvor der sker noget på scenen, og mulighed for lidt farvet belysning. Men det er måske nok mest lyd- og lysteknikerne fra revyerne som har lagt mærke til det, og det er mit område, udover at være formand. Og igen det var jo første gang så I havde jo også kun en ide om hvad var I var gået ind til, og I klarede det til UG. 

Jeg håber ikke du tager dette som et surt opstød, fordi vi ikke kom i finalen, det absolut ikke på den baggrund jeg sender dig mine forslag.

Du kan være helt sikker på at vi er med igen til næste år, for det her må simpelt hen kunne blive en fast tradition, og hvis I i Juelsminde ikke har kræfter eller overskud til at stå i spidsen for arrangementet alene, så må vi andre revyfolk rundt i landet jo træde til hvor vi kan."

Kirsten Terkilsen, Hedensted Byråd:

"HURRA for jer.

Tak for en super flot, sjov og veltilrettelagt revyfestival.

Det var et brag af en finaleaften. 
Det stærke er også, at alle andre i dette land der vil forsøge at gøre jer kunsten efter, vil få det svært. I har sat jer foran den tradition. Rigtig godt gået - hils alle der har været med og ydet en indsats. En stor TAK til jer alle fra den kommunale front." 

 Bo Mikkelsen, Vejle Musical Teater:

"Tusind tak for en stor - og fantastisk oplevelse. Og tak fordi jeg måtte være med.

Og jeg tager hatten af for både dig - og alle de andre, der har gjort dette muligt.

Velkommen tilbage - næste år."

Erik Klausen, Løgten-Skødstrup Revyen:

"... og SELV TAK for et fremragende arrangement. Showdansere, kendisser, festivalplads... Det var simpelt hen så imponerende at komme til pladsen. Skilte, armbånd og det hele - der har været meget at tænke på, og selv om du nok har fået meget input med fra Norge, så har du/I nu nok haft en del at tænke på undervejs.

Men det lykkedes, og jeg synes at alt klappede som det skulle. Ja, bortset fra at vi fik en fasan i overskud, selvfølgelig :-)

Der var da ingen nævneværdige kiksere, ihvertfald ikke såvidt vi kunne se "udefra". Javist, der var mikrofonproblemer, men det hører sig nu til. Vi var noget utilfredse med konferencieren, da han begyndte at tilbede Tønder-revyen midt i 2. semifinale, men det problem opdagede I jo også. Og du dirigerede finalen flot! Det var simpelt hen imponerende at du havde overskud til at springe op på scenen. Jo, du er en god mand for dansk amatørrevy, Erik!

Nogle små teknikaliteter er der da at ændre, men jeg synes ikke at de skal skæmme dette "tak-for-en-god-weekend"-brev. Vi holder nok en eftergæring i Løgten hvor vi skal aftale hvad vi gør til næste år, og så kan vi jo skrives ved til den tid."

Dansk Revyfestival

Skovbrynet 43
7130 Juelsminde
Tlf.: 4258 8000
E-mail

Info:

CVR nr.: 2986 5140
Pengeinstitut: Den Jyske Sparekasse
Konto: 8133-0002861445

MobilePay: 84880

©2021 Dansk Revyfestival. All Rights Reserved. Design by Sofahygge.

Search